Propostes eleccions municipals II

Urbanisme: Creixement zero. Palau ens agrada tal com és, i no podem suportar un creixement similar al que hem patit en els darrers 15 anys. En aquest període, mentre la població ha crescut més d’un 50% (hem passat d’uns 9.000 habitants el 1994 a prop de 15.000 actualment), els serveis que ha d’oferir el poble als seus habitants no han crescut de manera equivalent. La nostra prioritat serà posar els serveis al nivell de les necessitats d’una població com la nostra, alhora que conservem el nostre entorn. En els casos que per raons legals no puguem evitar la construcció de noves edificacions, implantarem criteris de construcció urbanística per tal d’evitar l’anàrquica varietat d’estils que s’ha vingut practicant fins ara (i d’això en fem responsables tots els governs que hem tingut a Palau, d’un color o d’un altre), amb la idea d’harmonitzar l’estètica urbanística i dotar de personalitat pròpia el conjunt del poble.

Medi ambient. Treballarem per a reduir la contaminació atmosfèrica per C02, potenciant per exemple la utilització de vehicles elèctrics i híbrids (oferint, per exemple, bonificacions en l’impost de circulació d’aquest tipus de vehicle). També proposarem el control rigorós de la contaminació electromagnètica. Les molècules que formen tot organisme viu, estan enllaçades per forces electromagnètiques de baixa freqüència que es poden trencar per ones externes de magnitud similar. Al nostre municipi existeix un gran nombre de fonts de radiació d’energia electromagnètica, com són les quatre grans antenes de telefonia, una d’elles a menys de 50 metres de les escoles Folch i Torres i Marinada (així com del pavelló), dos grans antenes de ràdio de mes de 200 metres a Gallecs, una central elèctrica i diverses línies d’alta tensió travessant el municipi. Creiem necessari mesurar i controlar aquestes infrastructures, per determinar quins riscos potencials tenen per a la salut i quin impacte sobre el medi ambient de Palau representen.

Indústria. Lamentem l’intent de tancament de Yamaha. No entenem com una empresa capaç de guanyar campionats del món de motociclisme amb pilots nascuts als Països Catalans, que diu cercar objectius sota el concepte filosòfic “KANDO” (que en japonès vol dir “arribar al cor de la gent” i entre moltes bones intencions destaca la de “la satisfacció del personal i la participació”), al primer senyal de possibles pèrdues, tanqui sense contemplacions deixant mes de 400 treballadors al carrer. Proposem un major control i vigilància sobre les activitats d’aquestes multinacionals, exigint el compliment íntegre dels seus propis decàlegs de bones intencions, així com importants compensacions en cas de tancaments injustificats, control i vigilància que fins ara no ha exercit ningú.