DEFENSEM GALLECS CONTRA LA FALCONERIA

La Candidatura d’Unitat Popular de Santa Perpètua de Mogoda i de Palau-solità i Plegamans vol posicionar-se totalment en contra de la pràctica de la falconeria a l’espai protegit de Gallecs, a més de denunciar als diferents mitjans de comunicació locals, comarcals i nacionals el següent:

El passat 26 d’agost d’enguany l’ornitòleg de Santa Perpètua de Mogoda Francesc Xavier Macià (Xesco), membre del DRAG (Defensa de Rèptils i Amfibis de Gallecs)  i de la Plataforma per la Defensa de Gallecs, va ser víctima d’un atac violent en tota regla. El seu cotxe tenia les rodes rebentades, llums trencats i una nota anònima al parabrisa, en la que els autors l’insultaven i l’amenaçaven a ell i als seus pares. Per les paraules incloses dins la nota es creu fermament que la causa de l’atemptat és la lluita en la que participa l’ornitòleg per tal que es prohibeixi la falconeria en aquest petit espai natural protegit que és Gallecs.

Es dóna la circumstància que l’ornitòleg perpetuenc és una de les cares visibles d’una campanya de denúncia i recollida de signatures que demana la prohibició de la falconeria a Gallecs. Al juliol, diverses entitats de les quals forma part (DRAG, SEO i PDG) van fer arribar al Consorci de l’EIN de Gallecs, els ajuntaments que l’integren i a les administracions autonòmiques competents un informe en el què es demanava la prohibició de la falconeria entre l’agost i l’octubre a la carena de Bandolers. La carena de Bandolers és un espai dins de l’EIN que el corriol pit-roig utilitza per descansar durant la seva migració que transcorre durant aquests mesos. La mesura es demanava per això i perquè és una espècie protegida per la legislació europea, estatal i catalana, i a més en perill d’extinció a Catalunya. Després del lliurament d’aquest document, Santa Perpètua de Mogoda va aprovar per Decret d’Alcaldia la prohibició. Els falconers presents a Gallecs, a més de produir molèsties regulars a espècies protegides, trepitgen i fan malbé els camps llaurats, i deixen escombraries arreu del espai protegit. Des de les CUP de Santa Perpètua de Mogoda i Palau-Solità i Plegamans volem denunciar la vinculació orgànica existent d’alguns falconers amb un personatge concret de l’extrema dreta de la comarca i del nostre municipi. En aquest sentit, volem destacar la presència del regidor de PxC de Santa Perpètua de Mogoda, al llarg de l’agost dintre del grup de falconers que caça a l’espai natural protegit de Gallecs, dins del terme municipal del qual ell n’és regidor, amb tota la il·legalitat que aquest fet comporta, incomplint el decret d’alcaldia.