Crònica de l'Assemblea Oberta del 22/09/2018

Dissabte passat, 22 de setembre, des de l'Assemblea Local de la CUP Palau vam celebrar una Assemblea Oberta a la qual van assistir una vintena de persones, amb l'objectiu de compartir el nostre balanç d'aquest primer mandat a l'Ajuntament, així com valorar entre totes la pertinença o no de presentar-nos a les eleccions municipals de l'any vinent.

En Jordi Méndez, regidor a l'oposició durant aquest mandat, va iniciar el torn de paraula per tal de compartir amb les assistents la valoració que fem d'aquests 4 anys a l'Ajuntament. Valorem positivament la nostra presència a la institució pel que fa a la capacitat de fer propostes com a grup municipal així com la major visibilització en els mitjans de comunicació del poble i els organismes municipals que això ens dóna. En aquest sentit, hem presentat a Ple algunes mocions que han estat aprovades com la promoció de la banca ètica al municipi, els pressupostos participatius o la declaració de Palau com a municipi antifeixista, així com d'altres mocions que no han tirat endavant, com la relativa a estudiar la municipalització de l'aigua. Més enllà del resultat d'aquestes, valorem molt positivament la possibilitat d'haver pogut obrir debats i haver promogut el posicionament dels altres grups municipals respecte temes que considerem cabdals pel poble. Cal ser també conscients que, la nostra presència a l'Ajuntament ens facilita l'obtenció d'informació, si bé sovint aquesta es proporciona en un format que requereix molt de temps d'anàlisi i, donada la disponibilitat de l'assemblea, sovint hem hagut de prioritzar línies de treball per la impossibilitat de dedicar-hi tot el temps que requeriria. Considerem, per tant, que el volum de feina i assistència als diferents òrgans municipals que requereix la nostra presència a l'Ajuntament, ha suposat en certs moments un entrebanc per la feina de base i carrer que considerem irrenunciable, i aquest és un dels punts que més preocupen a l'assemblea. Tampoc no hem d'oblidar que, degut a l'aritmètica actual de l'Ajuntament, som conscients de la poca trajectòria que tindrien o han tingut certes propostes que nosaltres considerem prioritàries, com podria ser el cas de la municipalització de serveis. Hem constatat també la manca de transparència, eficàcia i participació real en òrgans com els Consells Municipals, dificultant així la participació del conjunt de la ciutadania en l'activitat ordinària del consistori.

Un cop compartides aquestes impressions i remarcada la necessitat d'augmentar la participació activa a les assemblees setmanals on la CUP Palau decidim les nostres propostes i línies de treball, es va obrir el debat per tal de valorar la nostra candidatura o no a les eleccions municipals de 2019.
Des de l'Assemblea Local vam prendre nota de totes les vostres intervencions, així com de les propostes de millora i crítiques constructives expressades dissabte. Properament ens reunirem per tal de fer-ne la valoració pertinent i prendre una decisió reflexionada sobre si ens presentem o no a les properes municipals. Sigui quina sigui la decisió, però, no volem deixar passar l'oportunitat d'agrair-vos a totes les assistents la vostra participació, els vostres ànims i, sobretot, les vostres crítiques que, de ben segur, ens ajudaran a millorar i seguir treballant pel municipi.

D'altra banda, volem recordar-vos que l'Assemblea Local de la CUP Palau està oberta a qualsevol persona que tingui ganes i empenta per treballar pel poble, i que podeu trobar-nos al Casal Popular la Revolta cada dimarts a les 19h o contactar-nos a través del correu electrònic o xarxes socials. Us hi esperem amb els braços i les oïdes ben obertes!

Per finalitzar, volem remarcar que, tant si decidim seguir la lluita institucional com si no, la CUP Palau seguirà a peu de carrer lluitant per millorar el nostre poble, garantir els serveis públics i municipals per a totes les veïnes, i fent de l'espai comú un punt de trobada i participació real, lliure de sexisme, feixisme i qualsevol altra discriminació. Seguim al carrer, on tot comença!