Propostes eleccions municipals I

Aplicació de taxes als caixers automàtics de les entitats financeres ubicats a la via pública. Si els comerços (com per exemple les terrasses dels bars) han de pagar per utilitzar la via pública, perquè no ho han de fer els principals culpables de la crisi que estem patint? Aquesta taxa ja s’aplica a poblacions com Berga, Mataró, Vilafranca, Cardedeu, Vic o Arenys de Munt.

Facilitar l’accés a l’habitatge a tots els ciutadans, especialment els joves. Al nostre poble, segons la cambra de comerç de Sabadell, existeixen més de 700 pisos buits. Per una banda impulsarem que aquests passin a formar part d’una borsa d’habitatge (que gestioni, entre d’altres, polítiques de masoveria urbana) oferint, per exemple, bonificacions en taxes com l’IBI. Per l’altra impulsarem mesures per gravar la vivenda desocupada amb fins especulatius.

Posada en marxa d’una Biblioteca dins de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona. No és normal que un poble com el nostre, no disposi d’una biblioteca en condicions comparable a les que disposa qualsevol poble de les nostres característiques, amb espais adients per a l’estudi i la lectura, amb un fons de biblioteca ampli, arxiu audiovisual, zona WIFI, accés a ordinadors, etc

Prioritzar el comerç i l’indústria local. S’ha de donar suport a l’economia local, potenciant que les diferents inversions, contractacions i despeses de qualsevol tipus que realitzi l’Ajuntament, les faci al comerç i l’indústria del poble abans que no al d’altres poblacions, sempre i quan les condicions i els costos siguin equivalents o inferiors.