Mentides sobre la gestió de l'aigua a Palau

Darrerament, hem pogut veure com dos dels grups municipals de l'equip de govern (PSC i PDCAT/Demòcrates) han utilitzat els mitjans de comunicació dels quals disposen per a tergiversar la realitat. És el que porten fent durant 40 anys, i ha arribat el moment de començar a rebatre les seves afirmacions, ja que poden portar a la ciutadania pensar el que no és.

Al Ple municipal del mes de maig, vam presentar conjuntament amb el Grup Municipal d'ERC, una moció per obrir el debat de la gestió de l'aigua (la concessió a CASSA acaba el 2020), on els acords que proposàvem assolir els podeu trobar aquí.

Al Palau Informatiu del mes de juny, el PSC afirmava que "(...) ens trobem en un cas on precisament el que es proposa és reinternalitzar el servei, ja que la titularitat del servei de l'aigua a Palau és pública, amb control, regulació i supervisió pública. No ens trobem amb un servei privatitzat que s'ha de recuperar (...)".

Per tant, el PSC menteix quan diu que la proposta que presentàvem pretenia municipalitzar la gestió del servei d'aigua. Mai ens hem amagat que el nostre posicionament polític està encaminat a assolir aquesta fita, però no és el que demanava la moció. Tampoc entrarem en una discussió gramatical sobre el fet de que el servei estigui privatitzat o externalitzat, ja que la conseqüència és la mateixa: una empresa privada obté un benefici a costa de la ciutadania de Palau, en un tema cabdal com és l'abastiment d'aigua.

El dia 26 de maig, el portaveu del Grup Municipal del PDCAT-Demócrates afirmava al seu blog personal: "I no és tant si s'obre el debat o no, que només faltaria, i més d'un n'hem tingut ja al poble, sinó que es pretengui que en un termini de sis mesos disposem d'un estudi extern i imparcial per a treballar per a la futura nova concessió, o millor dit, recuperar la gestió del servei d'aigua des de l'Ajuntament."

Per tant, també podem dir que el regidor Oliveras menteix quan diu que la moció demanava disposar d'un estudi en un període de 6 mesos, ja que el que demanava la moció era encarregar l'estudi en aquest període.

Coneixedors del debat i la dificultat que suposa una decisió com aquesta, el que demanàvem era realitzar un estudi que, amb dades a la mà, generés el debat amb el temps necessari per permetre als diferents actors (formacions polítiques i ciutadania) adoptar un posicionament al respecte. Volem remarcar que la decisió de l'equip de govern de votar en contra de la moció, evita que el debat es realitzi de manera activa i amb la informació necessària, cosa que per desgràcia ja passa en massa decisions importants que ha de prendre l'Ajuntament. Precisament per això defensàvem demanar l'estudi, per a que el corresponent debat i confrontació política es pogués fer amb dades a la mà i no amb arguments del tipus «resulta més barat donar el serveis directament» o «serà més car si municipalitzem el servei».

Per tant, demanem que s'assumeixin les decisions polítiques i no es tergiversi la realitat.

(Aquest article ha estat publicat a la revista Palau Informatiu a l'edició de juliol del 2017)