La CUP es posiciona davant el PTMB

El passat 2 de Juny de 2009  al DOGC número 5391 apareix publicat el:

TRÀMIT D’INFORMACIÓ PÚBLICA DEL PLA TERRITORIAL PARCIAL DE LA REGIÓ METROPOLITANA DE BARCELONA (PTMB)

L’esmentat pla, recull diverses ordenacions del territori entre les que cal destacar el traçat definitiu del IV cinturó o Ronda Vallés i les requalificacions de tots els terrenys agrícoles i forestals de Palau-solità i Plegamans, Sentmenat i Caldes de Montbui en terreny urbanitzables.

I si ja és prou incongruent informar del traçat d’una futura via com el IV cinturó (la responsabilitat legal del qual pertany al Ministeri de Foment espanyol i no a la Generalitat), no és menys preocupant que aquesta mateixa Generalitat vulgui aprovar un Pla que convertirà de cop tots els terrenys agrícoles i forestals que encara queden a Palau-solità i Plegamans, en terrenys urbanitzables per necessitats mal enteses de la gran metròpoli Barcelona.

Quina falta li fa a Barcelona que Palau-solità i Plegamans o Sentmenat o Caldes de Montbui és converteixin en suburbis de 50.000 habitants cadascun? Sincerament no ho sabem i no hi estem d’acord. No podem entendre com és possible que la Generalitat  vulgui crear noves urbanitzacions quan encara no hem pogut endreçar les caòtiques urbanitzacions heretades de l’urbanisme franquista mes salvatge i descontrolat.

En aquest sentit , la CUP de Palau-solità i Plegamans convida a tots els nostres veïns que tampoc estiguin d’acord amb aquest PTMB, i que rebutgin com ho fem nosaltres la política d’intentar aprovar d’amagat durant l’estiu grans projectes que ens condicionaran el territori de per vida (aprofitant el període de vacances), a rebutjar aquest Pla adherint-se i signant les al·legacions que a aquest Pla ha fet l’ADENC (Associació per la Defensa i l’Estudi de la Natura).

La CUP de Palau-solità i Plegamans ens adherim a les al·legacions de l’ADENC en contra d’aquesta aprovació inicial, i convidem a tots els nostres veïns que  tampoc vulguin veure Palau-solità i Plegamans convertit en un suburbi de la tercera o quarta corona de Barcelona, recolzar amb la seva signatura aquestes al·legacions.

Per això em disposat un full de signatures a Can Cortès que es podrà signar fins  dimecres dia 22/07/09 donat que el plaç que ens atorga la Generalitat a entitats i privats s’acaba el 24/07/2009.

També ens podeu trucar als telèfons 608 38 23 71 (Ramon) i 670 42 52 69 (Medir) i us facilitarem més informació per poder signar aquestes al·legacions.

---------------------------------------------------------------------------

HBLE. CONSELLER DE POLÍTICA TERRITORIAL I OBRES PÚBLIQUES, SR. JOAQUIM NADAL

TRÀMIT D'INFORMACIÓ PÚBLICA DEL PLA TERRITORIAL PARCIAL DE LA REGIÓ METROPOLITANA DE BARCELONA

AL・LEGACIÓ EN PRO D'UN NOU MODEL TERRITORIAL I DE MOBILITAT

Els/les sotasignants, assabentats de la informació pública del Pla Territorial Parcial de la Regió Metropolitana de Barcelona (PTMB), anunci publicat el passat 2 de juny de 2009 al DOGC número 5391, i en base a la llei 30/1992 LRJAPiPAC compareixem en l’expedient del PTMB i demanem que se'ns tingui per interessats.

EXPOSEM

1.- El PTMB contempla la traça d'una via estructurant primària anomenada Ronda del Vallès, que pretén substituir les reserves urbanístiques del Ministerio de Fomento per al Quart Cinturó. La Ronda del Vallès ha estat dissenyada i inclosa al PTMB sense que la Generalitat hagi acordat amb l'Estat la transferència de la competència pel Quart Cinturó i els recursos previstos. Per tant, les propostes gràfiques incloses en els plànols del PTMB no gaudeixen de la suficient seguretat jurídica exigible en un instrument de planificació territorial del rang del PTMB i en desvirtuen les estratègies de desenvolupament definides.

2.- El PTMB té com a objectiu definit la priorització el transport col・lectiu i, alhora i contradictòriament, asigna a la xarxa viària d'escala metropolitana el paper ordenador dels assentaments urbans i trames perifèriques (article 1.4.f). A l'àmbit del Vallès la xarxa viària no ha de ser l'element ordenador: en tot cas ho és la matriz d'espais agronaturals, i subsidiàriament el transport col・lectiu. El veritable desllorigador dels problemes de mobilitat al Vallès és l'estructuració del transport col・lectiu en xarxa (intercanviadors entre línies existents ifutures), una modernitzada xarxa viària secundària i, sobretot, la dotació d'un sistema de transport col・lectiu al corredor AP-7/A-7/B30. A l'estat li pertoca dotar aquest corredor, que ha d'estar mallat en transport col・lectiu i amb la xarxa viària, mentre que a la Generalitat li correspon la dotació de la resta de xarxa.

3.- El PTMB ha d'afrontar la protecció i gestió dels espais agronaturals de la plana vallesana en la seva integritat desenvolupant la figura d'àmbit i amb la predeterminació d'implicació de les administracions locals i supralocals i dels agents actius del territori.

DEMANEM

1) Que la Generalitat acordi amb l'Estat la transferència de la competència sobre el Quart Cinturó.

2) Que les propostes del PTMB sobre l'ordenació dels espais agronaturals i del sistema de mobilitat en l'àmbit de l'anomenada Ronda del Vallès es facin sobre les bases del document “El Vallès sense Quart Cinturó. Propostes territorials” (*):

a) Un model territorial que consolidi la convivència entre sistemes d'espais naturals (estructurats en zarza i amb una gestió mancomunada) i d'espais urbans (complexos i afavoridors de l'autocontenció de la mobilitat).

b) Desplegament d'un nou model d'Autoritat del Transport Metropolità.

c)Correcció del dèficit en la xarxa de mobilitat col・lectiva i dels punts negres en la xarxa de carreteres.

d) Avaluació de la funcionalitat de la nova xarxa de mobilitat en funció d'objectius a assolir en distribució modal, eficiència energètica i fragmentació territorial, i proposició de noves infraestructuras necessàries.

Detall de les actuacions sobre les infraestructures de mobilitat:

-Ampliació de la xarxa ferroviària i tramviare. Noves línies Martorell-el Papiol-Mollet, Sabadell-Granollers per la C-155, Caldes-Mollet, Terrassa-Sabadell-Barberà-Cerdanyola, Terrassa-les Fonts-Rubí-Sant Cugat, Sant Cugat-Cerdanyola-Ripollet-Montcada i Reixac, i completar l'actuació 1 amb Terrassa-Martorell i Granollers-Mataró.

-Millora de la xarxa de carreteres secundàries. Refer la C-155 com a via segregada amb un carril per sentit. Enllaços amb les vies perpendiculars. Completar el sistema de rondes als grans eixos urbans (Terrassa, Sabadell, Granollers).

El Vallès, juliol de 2009

(*) http://ccqc.pangea.org/cat/alternat/vallessenseqc/0711ElVallesSenseQCdoc.pdf